Povestea despre "omul-maimuta"

Din momentul în care Darwin si-a publicat, în 1859, cartea sa, “Originea speciilor”, în care isi afirma credinta ca omul si maimuta au un stramos comun, ideea aceasta a prins imediat radacini adânci în mintea acelora care nu credeau în raportul biblic asupra originii lumii si în existenta lui Dumnezeu. In mod progresiv, aceasta ideologie a transformismului evolutionist s-a extins în cercurile stiintifice si în centrele academice, pâna chiar si în cele religioase, devenind cea mai acceptata si raspândita conceptie de explicare a lumii si originilor ei.
 
Majoritatea persoanelor care au trecut prin universitate sau prin scoala secundara, cred ca fosilele descoperite pâna acum, ale asa numitului „om-maimuta”,  constituie cu adevarat un fundament solid si stiintific, care ar demonstra fara nici o îndoiala originea noastra din maimuta. Totusi, ceea ce nu stie marea majoritate a oamenilor, pentru ca comunitatea stiintifica nu este interesata sa promoveze o asemenea informatie, este ca fiecare din aceste fosile au fost rând pe rând cercetate în amanuntime, puse la îndoiala si în cele din urma respinse ca verigi intermediare  între maimutele primitive si fiinta umana.
 
S-a demonstrat ca ilustratiile pe care le contin cartile de popularizare ale evolutionismului, privitor la arborele evolutiei de la protoplasma la om prin regnul animal, sunt în acord mai degraba cu ideologia si cu dorintele personale ale autorilor lor, decât cu cercetarea stiintifica serioasa.  In engleza, aceasta se numeste „wishfull thinking”, adica formarea credintei  si luarea deciziei în acord cu ceea ce îsi doreste, cu ceea îi place sau îsi imagineaza cineva, decât prin recurgerea la evidente, rationalitate si realitate. Ceea ce este sigur, este faptul ca ultimele analize paleontologice si biochimice au demontat complet pretinsul arbore al evolutiei.  
 
Fraude si interpretari eronate. 
 
S-a demonstrat, pe de o parte, ca în construirea ideologei transformiste, s-a recurs într-un mod cu totul necinstit la dovezi mincinoase. De pilda, omul de Piltdown,  care timp de aproape 40 de ani s-a bucurat de notorietate publica si a fost considerat ca proba a tranzitiei de la maimuta la om, în peste 500 de teze doctorale, s-a dovedit a fi o frauda scandaloasa si intentionata. La fel s-a întâmplat si cu omul de Nebraska, bazat pe descoperirea unui singur dinte, de la care s-a pornit în modelarea din ghips a întregii fosile, pretins umanoida, pentru ca în cele din urma sa se demonstreze ca dintele respectiv apartinea în realitate unui porc de multa vreme disparut. De asemenea, Homo habilis s-a dovedit a fi o înselatoare fosila amestecata, compusa din parti a doua fosile, una umana si cealalta de maimuta.
 
Pe de alta parte, s-a demonstrat ca fosilele reale care s-au descoperit si care au fost prezentate ca dovezi ale tranzitiei de la om la maimuta, în realitate nu reprezinta asemenea dovezi, ci doar niste resturi fosilizate, fie umane, fie de maimuta, carora, însa, li s-au dat o eronata interpretare, din motive strict ideologice. De pilda, faimoasa specie Australopithecus si cea denumita Paranthropus, în realitate sunt maimute similare celor actuale, precum gorilele, urangutanii si cimpanzeii, si care erau foarte bine adaptate la mediul lor ambiental, motiv pentru care au fost respinse din lista de verigi intermediare sau de posibili stramosi ai omului.
 
Iar, fosilele clasificate ca specia Homo, considerate la început ca adevaratul „om-maimuta”, au rezultat a fi fost autentice fiinte umane. Nu exista semne de tranzitie graduala între Homo habilis si Homo erectus. Nici între Homo erectus si oricare dintre fosilele din specia sa, ca Homo sapiens, Homo Neanderthal, etc. Despre omul de Neanderthal s-a dovedit, de pilda, ca era la fel de uman ca si noi, doar ca suferea de artrita si rahitism. Arborele evolutiv si relatiile dintre specii s-a construit  de o maniera pur ipotetica si este bazat doar pe simple observatii si presupuneri apriorii. Realitatea este ca speciile ramân stabile si nu se observa nici un semn de tranzitie de la o specie la alta.
 
Studii cerebrale si craniene.
 
Una din metodele de construire a arborelui evolutiv si de trasare a liniilor de înrudire evolutiva dintre diferitele specii fosile si omul actual, s-a bazat pe studierea capacitatii craniene si a marimii creierului. Totusi, realitatea este ca capacitatea craniana a omului este foarte ampla. Când se analizeaza craniul diverselor rase omenesti care exista astazi, capacitatea acestuia oscileaza între 700 cm cubi si 2.200 cm cubi.  Iar, aceasta variatie nu are nimic de-a face cu inteligenta, asa cum evolutionistii, în mod eronat, fac relatie între marimea craniului si nivelul de dezvoltare evolutiva a creierului si a inteligentei. Studiile arata ca sunt la fel de multi inteligenti sau lipsiti de inteligenta, atât printre cei cu craniul mic, cât si printre cei cu craniul mare.
 
Capacitatea craniana medie a urangutanilor actuali este în jur de 400 cm cubi, a cimpanzeilor de 450 cm cubi si a gorilelor de 500 cm cubi. La om, însa media aceasta atinge 1.750 cm cubi. 
 
Antropologii au elaborat diferiti indici cefalici (care apartine capului), comparând greutatea creierului cu greutatea totala a individului, sau cu maduva spinarii, ori cu proportia între ariile prefrontale ale cortexului si totalitatea acestuia. Din asemenea studii a rezultat urmatorul indice cefalic al lui Schenk:  Om – 35, Cimpanzeu – 5,2, Gorila – 3, Cimpanzeu – 3, Cal – 0,97, Balena – 0,47, Câine – 0,37, Pisica – 0,25, Vrabie – 0,03, Strut – 0,02, Porumbel – 0,01, Gaina – 0,001.

Cifrele de mai sus arata cu claritate saltul enorm care ne separa de cimpanzeu, primatul cel mai apropiat omului în privinta indicelui cefalic. Alti indicatori, arata ca în dotarea sa cerebrala fiinta umana depaseste antropoizii cei mai asemanatori, în cifre care se ridica la peste 300 %.  Asemenea date scot în evidenta notabila diferenta care ne separa de maimute, în ciuda a ceea ce evolutionismul încearca sa ne faca sa credem.
 
Volumul cranian mediu la Australopithecus era asemanator maimutelor actuale, în jur de 500 cm cubi, adica se afla la nivelul propriu maimutelor. Totusi, fosilele apartinând speciei denumita Homo, ca Homo erectus depasea 1000 de cm cubi. De exemplu, omul de Java si cel de Pekin, atingeau capacitatea medie de 1300 cm cubi, în timp ce omul de Neanderthal a ajuns chiar sa depaseasca capacitatea craniana a omului modern. Toate aceste fosile au un volum cerebral care le include în rangul pe care-l posedam si noi astazi.
 
Ce înseamna acest lucru?  Inseamna ca în ciuda pretentiilor teoriei darwiniste, singurul lucru sigur este existenta a doua mari grupe de fosile diferite, grupa maimutelor si grupa oamenilor, si ca nu exista nici o dovada de tranzitie între ele. Grupa „omul-maimuta”, predicata de atâta vreme de evolutionism, pur si simplu, nu exista.
 
Asemanari genetice. 
 
Dar, ce se poate spune despre marea asemanare care exista din punct de vedere genetic între om si cimpanzeu, despre care se afirma ca se ridica chiar pâna la 98%? Nu este oare aceasta o dovada ca omul se coboara din maimuta? Doar 2% diferenta! Ideea pare convingatoare, iar evolutionistii recurg la ea ca sa ne convinga de teoria lor. Insa, daca privim aceasta problema si din perspectiva deosebiri care exista între om si cimpanzeu, ne putem da seama cât de enorma este aceasta deosebire. Ce diferenta colosala exista, de pilda, între un om de stiinta si o maimuta! Numai 2% diferenta, si totusi ce diferenta!
 
Una din descoperirile care cel mai mult au surprins pe antropologii evolutionisti a fost aceea ca atât cimpanzeii, cât si gorilele si urangutanii au 24 de perechi de cromozomi în fiecare din celulele lor, în timp ce omul poseda doar 23. In cadrul tuturor primatelor, omul constituie într-adevar singura mare exceptie, tocmai pentru ca poseda o pereche de cromozomi în minus. Aceasta mica diferenta face ca oamenii sa fie considerati ca fiinte unice. O pereche de cromozomi în minus, împreuna cu acest misterios 2% de diferenta în plan genetic, trebuie sa fie niste caracteristici teribil de importante, nu-i asa?
 
Datorita lor ne nastem complet neajutorati si cu un creier mic care reprezinta doar 25% din volumul lui definitiv, pentru ca apoi, în afara pântecelui matern, acesta sa se dezvolte complet, deasupra posibilitatilor oricarei maimute, facând posibila educatia si cultura. Acestei mici diferente genetice se datoreaza de asemenea si faptul ca putem umbla pe doua picioare, cu spatele si capul drept, ca putem gândi, vorbi, lucra cu mâinile si putem crede în Dumnezeu. Datorita acestei diferente omul are constiinta de sine, ca este muritor, ca propria sa esenta nu este doar una materiala, ci spirituala, ceea ce-i face posibila deschiderea sa catre transcendent si supranatural. Toate aceste caracteristici fundamentale ale omului nu se întâlnesc în nici una dintre primate si în nici unul dintre animale.  La urma urmei, aceasta mica diferenta de numai 2% , plus o pereche de cromozomi în minus nu este lipsita de semnificatie, nu-i asa! Ce diferenta enorma realizeaza ea între om si orice animal!
 
Ce dovedeste asemanarea genetica?

Ateul evolutionist Richard Dawkins afirma: „Ceea ce ne face sa stim sigur ca suntem cu totii înruditi, inclusiv cu bacteriile, este universalitatea codului genetic si a altor elemente biochimice de baza”. Dar, ce dovedeste oare aceasta universalitate a codului genetic si a altor elemente biochimice de baza?  Existenta unui stramos comun sau a unui Creator comun?  Daca un Creator comun a planificat sa traim împreuna în aceeasi biosfera este normal sa avem un cod genetic comun. Daca creaturile vii s-ar deosebi între ele din punct de vedere biochimic, probabil nu ar mai exista un lant trofic. Sau, poate viata cu o structura biochimica diferita nu ar fi posibila. Ori, daca ar fi posibila, poate ca nu ar putea supravietui în aceasta biosfera. Similaritatea si progresia nu înseamna neaparat un stramos comun, ci pur si simplu existenta unui proiect comun, în spatele caruia se afla Marele Proiectant.
 
Intrucât toate fiintele vii au un ADN format din patru baze ce contin nitrogen (reprezentate prin literele A,T,C si G) este normal sa ne asteptam la un grad înalt de similaritate informationala între creaturi, indiferent daca sunt sau nu înrudite ancestral. 
 
Iata un exemplu din limba engleza, privitor la diferenta radicala, în ciuda unei mari asemanari:  1. Charles Darwin was a scientific GOD (Charles Darwin a fost un dumnezeu stiintific). 2. Charles Darwin was a scientific DOG. (Ch.Darwin a fost un câine stiintific). Desi literele din cele doua propozitii sunt identice si ordinea este aproape aceeasi, cu exceptia inversarii dintre G si D, în ultimele cuvinte, totusi usoara diferenta genereaza sensuri radical diferite. La fel, o mica diferenta în ordinea celor 4 litere ce compun genomul (harta genetica) fiintelor vii, poate produce creaturi foarte îndepartate, unele de altele. De pilda, în timp ce unele studii arata o foarte mare similaritate intre genomul uman si cel al cimpanzeilor, alte studii arata aceeasi similaritate de procentaj între genomul uman si cel al soarecilor. Inseamna asta ca oamenii provin din soareci? Nu! Asta nu dovedeste decât ca toate creaturile vii au un Proiectant comun, care le-a creat din aceleasi materiale, ca sa traiasca în aceeasi biosfera si pentru sa existe între ele un lant trofic.
 
Marturia proteinelor.
 
Dovada împotriva evolutiei creaturilor vii, unele din altele, si în favoarea unui proiect comun, în care au fost incluse prin creatie divina, o gasim si în compararea secventelor de proteine, care sunt caramizile vietii. Ele sunt alcatuite din siruri lungi de aminoacizi. Majoritatea proteinelor contin peste 100 de aminoacizi, care trebuie sa se gaseasca într-o ordine foarte precisa. Instructiunile pentru aranjarea ordinii aminoacizilor se afla în ADN, iar ordinea lor este foarte importanta, pentru ca orice variatie a ordinii aminoacizilor face ca proteina sa devina disfunctionala. Aici apare problema pentru darwinisti, fie atei, fie teisti. Daca toate speciile au un stramos comun, ar trebui sa gasim secvente de proteine care sa faca trecerea de la peste la amfibiu, de la reptila la mamifer. Dar nu exista asemenea secvente. In loc de asa ceva, descoperim ca tipurile de baza sunt izolate între ele din punct de vedere molecular, ceea ce exclude orice relatie ancestrala.
 
Michael Denton, în cartea sa, Evolution – A Theory in Crisis, spune: „La nivel molecular nu exista nici o urma de tranzitie evolutiva: peste – amfibiu – reptila – mamifer. Astfel, amfibiile, considerate ca intermediare între peste si vertebratele terestre, sub raport molecular sunt la fel de îndepartate de peste, ca orice alt grup de reptile sau mamifere. Pentru cei familiarizati cu imaginea traditionala a evolutiei vertebratelor, acest rezultat este într-adevar uluitor”.
 
Astfel, chiar daca toate organismele vii au un cod genetic comun, în grade diferite de asemanare, acest cod aranjeaza aminoacizii în proteine în asa fel încât tipurile de baza sunt izolate din punct de vedere molecular unele de altele. Nu exista tranzitii darwiniste, decât goluri moleculare distincte. 
 
Ultimul cuvânt despre fosile. 
 
Intorcându-ne însa la fosile, aflam ceva cu adevarat spectacular. În prestigioasa revista Nature, în numarul din martie 2002, evolutionistul molecular Alan Templeton, de la Universitatea Washington, Sant Louis (Missouri), a publicat un studiu comparativ al ADN-ului la fiintele umane actuale, cu scopul de a reconstrui istoria evolutiva a umanitatii, prin determinarea gradului de asemanare genetica între populatiile umane actuale din toata lumea. Concluziile lui, centrate în metode matematice si informatice foarte avansate, revolutioneaza complet antropologia. Nu mai este vorba acum de oase fosile, ci de gene prezente în toti oamenii actuali si care, într-adevar, pot fi considerate fosile ale trecutului. 
 
Conform acestui studiu, toate speciile fosile cunoscute, ca Homo erectus, Homo antecessor, Homo neanderthalensis, Homo sapiens, etc., sunt în realitate aceeasi unica specie umana, la fel ca si noi cei de astazi. Toate aceste pretinse verigi de legatura între maimute si om, în realitate nu sunt decât varietati rasiale umane.  Genele omului actual indica faptul ca în trecut au existat importante migratii între continetele african, asiatic si european, dar acestea nu au produs înlocuirea unei varietati umane cu alta, ci încrucisarea sau amestecul genetic, ceea ce a contribuit la consolidarea legaturilor genetice între populatiile omenesti din toata lumea.
 
Cu alte cuvinte, nu exista dovezi ca omul a evoluat din maimuta. Toate fosilele apartinând speciei Homo corespund în realitate fiintelor umane, care nu au nici o legatura cu fosilele maimuta din specia Australopithecus sau Paranthropus. Arborele evolutiei umane s-a transformat în doi arbusti independenti, fara conexiuni reale între ei. Aceste dovezi care în actualitate au produs confuzie printre paleontologii evolutionisti, ne duc la concluzia logica ca oamenii întotdeauna au fost oameni, iar maimutele întotdeauna au fost maimute. 
 
Omul descinde din Dumnezeu, nu din maimuta, asa cum afirma Biblia cu claritate. Ceea ce ma uimeste, însa, mai mult ca orice, în aceste zile, este faptul ca unii dintre cei educati si crescuti în biserica, tocmai acum când vechile teorii bizare si ridicole au început sa apuna, se ridica sa le reînvieze în ciuda tuturor dovezilor stiintifice împotriva.

03.03.2013

Invatatura biblica despre Creatie


Profesorul A. H. Strong defineste creatia ca fiind: “Actul prin care Dumnezeu, numai pentru slava Sa si fara sa se foloseasca de ceva existent mai dinainte, a facut lumea, atit cea vazuta, cit si cea nevazuta.” (Strong, opera citata, p. 371) Aceasta doctrina este cunoscuta sub numele de creatie ex nihilo, adica “din nimic”. Invatatura despre creatie este parte integranta din Teismul crestin si este in contrast categoric cu evolutionismul naturalist si ateu. Acesta refuza elementul supranatural in creatie si incearca sa explice existenta tuturor formelor de materie si viata printr-o evolutie treptata a formelor inferioare inspre forme din ce in ce mai superioare si mai superioare; aceasta evolutie ar fi fost produsa de niste forte imanente in structura materiei.

Cititorul Bibliei va fi ajutat foarte mult in intelegerea continutului primelor capitole ale Bibliei, daca va reusi sa tina tot timpul in minte faptul ca scopul final al revelatiei lui Dumnezeu este sa-l aduca pe om la cunostinta mintuitoare despre Dumnezeu si despre Evanghelia Domnului Isus Hristos. In vederea atingerii acestui scop, a fost necesar ca Moise sa ne transmita, prin revelatia primita de el, anumite informatii care sa poata fi grupate intr-o scurta si succinta istorie din care sa reiasa originea materiei, izvorul energiei, originea vietii, a constientei de sine, a personalitatii umane, a primului pacat. Toate acestea constituie fondul pe care se va desfasura apoi maretul plan de mintuire a omenirii prin Hristos. Din punctul lui Dumnezeu de vedere, istoria lumii este o istorie a planului de mintuire alcatuit de El. Geneza este asadar, “teocentrica” in atitudine (adica Il aseaza pe Dumnezeu in punctul focal al realitatii, fara sa se preocupe prea mult despre metodele folosite de El in facerea lumii).

In al doilea rind, istorisirea Genezei este “geocentrica”, adica priveste evenimentele din punctul de vedere al omului asezat pe pamint. In chiar primul verset al cartii, Moise proclama: “La inceput, Dumnezeu a facut cerurile si pamintul.” Si de acolo pina la sfirsit, relatarea se va concentra asupra pamintului, ca loc de existenta al rasei umane. Istorisirea mai poate fi definita si ca fiind preocupata mai mult cu “fenomenele” intimplate, decit cu explicarea lor stiintifica. Aceasta nu inseamna ca Biblia ar fi doar o culegere de speculatii filosofice materializate sub forma unor desfasurari mitice, si nici ca Scriptura nu ar fi valabila din punct de vedere stiintific.

Biblia vorbeste cu omul simplu, intr-un limbaj cit mai clar si pe intelesul tuturor. Simplitatea aceasta aparenta ascunde insa taine mari si creaza dificultati mari celor ce cauta sa inregimenteze Biblia in tabara propriilor lor convingeri. Limbajul revelatiei divine este de o deosebita frumusete poetica. Continutul ei este o reasigurare data inimii, nu o prelegere stiintifica adresata mintii. Simplificat si redus la datele informative, textul din Geneza arata cam asa:

“Si Dumnezeu a spus: “Sa fie …”
Si a fost …
Dumnezeu a vazut ca lucrul acesta era bun.
Astfel a fost o seara, si apoi a fost o dimineata:
aceasta a fost ziua …”

Din cauza caracterului teocentric in atitudine si geocentric in orientare, din cauza limbajului nestiintific si a caracterului preponderent poetic, este evident ca omul de stiinta care se va apropia de relatarea Genezei cu dorinta de a primi date exacte pertinente despre facerea lumii va ramine dezamagit.

Unul din lucrurile interesante din primul capitol al cartii Geneza este corespondenta progresiva care exista in cele doua serii de cite trei. In cea dintii zi, Dumnezeu a facut ca pe pamint sa apara lumina; in cea de a patra, El a daruit pamintului luminatorii din intinderea cerului: soarele, luna si stelele; in ziua a doua, Dumnezeu a despartit apele de ape facind intinderea cerului, adica a despartit apele terestre de apele atmosferice adunate in nori; in cea de a cincea zi, El a facut pasarile sa zboare deasupra pamintului si vietuitoarele marine si pestii marilor (Este interesant sa remarcam o problema lingvistica: in versetul 1, apoi in cazul vietuitoarelor marine (1:21 si al omului (1:27) este intrebuintat verbul “a crea”, in timp ce pentru intinderea cerului (1:7), pentru soare, luna si stele (1:16) si pentru animalele pamintului (1:25) este folosit verbul “a face”); in ziua a treia, Dumnezeu a facut sa apara uscatul si a asezat pe el multimea de verdeata a cimpului si pomii roditori; in cea de a sasea zi, El a facut fiarele pamintului si l-a creat pe om.

In acest prim capitol din cartea Genezei exista o serie intreaga de probleme care au dat nastere la multa discutie si multa speculatie. De exemplu discutia despre termenul “zi”. Sint unii comentatori care cred ca termenul nu trebuie luat decit in valoarea lui poetica si metaforica. Eu cred ca o astfel de parere nu face cinste textului biblic.

Exista alti comentatori care cred cu fermitate ca termenul “zi” nu poate defini decit ceea ce defineste si astazi, si anume un interval precis de douazeci si patru de ore terestre. Intr-adevar, acesta ar fi sensul necontestat, daca nu ar fi vorba despre “impotrivirile stiintei” de care se face astazi atita parada. Cind discutam probleme ca aceasta, trebuie sa tinem cont ca exista doua surse pentru a afla adevarul: informatiile generale metafizice pe care ni le pune la indemina Cuvintul lui Dumnezeu care ni-L prezinta pe El drept Creatorul si Sustinatorul tuturor lucrurilor, existind transcendental si imanent in creatie; si cea de a doua sursa: cercetarile si descoperirile oamenilor de stiinta. Lumea in care traim este proprietatea lui Dumnezeu, si El a gasit cu cale sa alcatuiasca mintea omeneasca in asa fel incit sa fie pornita sa iscodeasca si sa afle tainele inscrise de Dumnezeu in creatie.

Biblia il ajuta pe omul de stiinta aflat in cercetare dupa adevar sa nu se rataceasca si sa nu-si piarda timpul in directii gresite. Pe de alta parte, stiinta care interpreteaza creatia ne ajuta ca s-o intelegem, sau cel putin sa nu ne formam interpretari gresite in privinta revelatiei pe care ne-o da Biblia. . . .  

Un alt punct de discutie este daca multimea de variatii in cadrul speciilor si subspeciilor a existat de la inceputul creatiei sau avem de a face cu un proces de evolutie limitata la nivelul diverselor specii. Exista urs de zona temperata, urs montan si urs polar. Au fost toate aceste variatii prezente de la inceput sau unele dintre ele au aparut pe parcurs? Si ce s-a intimplat cu multimea de varietati pe care nu le mai gasim astazi decit in forme fosile? Sint ele dovezi ale unor incercari nereusite de adaptare in procesul evolutiv, sau sint specimene disparute din cauza unor altfel de fenomene terestre?

Asa cum a fost aratat si mai inainte, infruntarea este de fapt intre cele doua conceptii despre lume si viata: cea teista si cea naturalist evolutionista. Cea mai mare parte a argumentelor naturaliste sint grupate in cinci categorii: morfologia care sustine ca asemanarile de forma si structura indica un punct de plecare comun pe scara evolutiei; Embriologia care pretinde ca dezvoltarea asemanatoare a fetusurilor dovedeste un proces evolutiv identic pentru majoritatea speciilor; Paleontologia care prezinta urmele fosile drept suport pentru parerea ca exista un proces evolutiv in scara care poate fi dovedit in straturi consecutive ale pamintului; argumentul organelor parazitare ca niste vestigii ale unor structuri abandonate in procesul evolutiv si varietatile existente in cadrul speciilor aflate in forme de mediu diferite.

Trebuie notat ca ceea ce este in discutie nu este daca Dumnezeu a putut El insusi sa foloseasca procesul evolutiv, ci daca El a facut-o sau nu. Daca vrem sa fim sinceri pina la capat trebuie sa spunem ca interpretarea naturalist evolutionista este o stricta interpretare filosofica, subiectiva si imposibil de dovedit convingator. Asemanarile de structura pot fi privite si ca o dovada a unui Creator comun care a lucrat dupa o schema favorita! Dezvoltarea embriologica a fetusului ar putea trece foarte bine si ca o dezvoltare necesara unica de la simplu la complex pe durata procesului de crestere. Formele fosile pot fi privite si ca o dovada ca intr-adevar au existat perioade de timp in care varietatea animalelor a fost mai bogata ca cea de astazi, iar asta nu inseamna neaparat ca animalele din vremea noastra deriva din alte animale disparute intre timp.

Argumentul cu organele “parazite” si-a pierdut intre timp mult din putere deoarece stiinta a descoperit ca ele indeplinesc si astazi functii strict necesare de care nu se stia alta data inca nimic. (Credinciosul evanghelic are acelasi drept ca si necredinciosul, atunci cind este vorba de presupuneri. El poate sustine cu aceiasi convingere ca toate organele “nefolosite” astazi corespund sau au corespuns odata unor functiuni strict necesare. Caderea omului in pacat si procesul “devolutiv” al degenerarii lasa mult loc pentru astfel de interpretari) (Am putea adauga ca, de la data scrierii acestei carti, genetica a batut si ultimul cui in cosciugul teoriei evolutioniste. Se stie astazi ca numarul de cromozomi este o constanta a fiecarei specii si ca variatiunile nu sint posibile decit in cadrul aceleasi specii. – N.T)

Autorul acestei carti se alatura cu entuziasm unei multimi de oameni de stiinta si de exegeti evanghelici care sustin ca relatarea Genezei contrazice teoria evolutionista din foarte multe motive dintre care enumeram:

(1) Geneza prezinta o creatie prin “Fiat”, proclamare divina. Vietuitoarele si formele de vegetatie au fost facute dintr-o data intr-o deplina varietate descrisa de expresia: “dupa soiul lor”. Vietuitoarele se reproduc si astazi dupa acelasi principiu. Exista ciini de citeva sute de grame si ciini de sute de kilograme, dar inca nu s-a putut obtine din incrucisarea a doi ciini o pisica sau o privighetoare. Incidental, se mai descopere si astazi in viata, forme pe care stiinta le proiectase ca extincte inca in perioade de acum citeva “milioane de ani” (Note din numeroase publicatii: e. g.Time, LXI, 2. Ian. 1953, p.60);

(2) Stiinta insasi, mai cu seama cercetarile genetice, infirma pe zi ce trece teoria naturalist evolutionista. Intr-adevar, cu cit ne coborim mai mult in intimitatea organismelor “simple”, cu atit dam de structuri mai complexe. Exista un microcosmos molecular si atomic care sfideaza toate cunostintele noastre de azi si rastoarna teoria evolutiei de la simplu, la complex. Genetica suporta Biblia.

De ce mai continua aceasta naluca a evolutionismului sa ocupe un loc in catedrala serioasa a stiintei? Pentru ca alternativa ei, teismul creationist i-ar trimite pe oameni la credinta in Dumnezeu, iar omenirea rebela nu vrea sa se supuna Creatorului ei. Aceasta nu este insa o problema stintifica, ci una morala.

Teismul este cladit pe premiza existentei unui Dumnezeu personal atotputernic caruia trebuie sa ne supunem; naturalismul evolutionist il lasa pe om cu iluzia ca el este produsul suprem al unui lant evolutiv progresiv. Teismul ne spune ca Geneza ne prezinta felul in care a facut Dumnezeu toate lucrurile; evolutionismul sustine ca originea si evolutia vietii trebuie sa ramina un mister. In teism, vietuitoarele au fost create “dupa soiul lor” cu capacitatea de a se reproduce la nesfirsit; naturalisnul pretinde ca mediul inconjurator este cel care a continuat si continua sa modeleze formele de viata, eliminindu-le pe cele necorespunzatoare si dind mereu nastere unor alte forme noi. Teismul spune ca omul a fost creat de Dumnezeu cu un intelect si cu o inima capabila sa se implineasca in partasia cu Dumnezeu. Omul este prezentat ca un agent responsabil inaintea lui Dumnezeu si cu sansa de a accepta acum lucrarea mintuitoare a lui Hristos. Naturalismul insa, il prezinta pe om ca pe un produs al evolutiei formelor inferioare, un simplu animal dezvoltat, prada pornirilor instinctuale, singuratic si tragic in virful unei piramide fara rost, fara responsibilitatea de a raspunde sau de a depinde de vreun standard stabilit dinafara.

Teismul spune ca lumea este intretinuta prin grija divina si condusa de catre Dumnezeu spre implinirea unor scopuri precise. Naturalismul nu poate sa picteze decit imaginea lipsita de sens si semnificatie a hazardului: omul este liber, singur si fara rost. Pentru cel ce accepta teismul crestin, nu exista nici un fel de dificultate in acceptarea invataturii despre creatie asa cum este prezentata ea in Cuvintul lui Dumnezeu.

Crestinii evanghelici n-au nimic de cistigat daca cauta sa armonizeze relatarea Genezei cu ipotezele evolutioniste. in afara de dorinta de a fi “la moda” si de teama de a nu fi “ramas in urma” nu exista nici un alt argument care sa dovedeasca necesitatea imbratisarii unei astfel de teorii stiintifice.

Ce va raspunde omul de stiinta crestin cind se va vorbi despre asa-numitul om preistoric care a locuit la inceput pamintul? Cum va putea el sa ignore omul de Neanderthal, de Cro-magnon? Raspunsul este ascuns in tacere, rabdare si incredere in Dumnezeul care nu se lasa sa fie batjocorit. Lantul evolutiv este plin de falsuri si de “verigi lipsa”, iar singurul lucru care se poate spune despre aceste verigi lipsa este ca, intr-adevar, sint lipsa! Nu exista nici un fel de evidenta ca omul a fost vreodata in trecut mai inferior din punct de vedere mintal, spiritual sau fizic. Dimpotriva! Exista destule vestigii si relatari despre realizari care pot constitui si astazi minuni ale lumii. Toata stiinta si progresul modern nu le pot imita sau explica perfectiunea.

Omul a fost creat de la inceput dupa chipul si asemanarea perfecta a dumnezeirii. Creatura umana a fost de la inceput Homo sapiens. Iata cum ii sint descrise caracteristicile:
“ … pozitia verticala extinsa complect, privirea indreptata inainte, din cauza careia picioarele au o pozitie care favorizeaza mersul, nu cataratul … o mai mare dezvoltarea a anumitor muschi … care suporta si intretin pozitia verticala a corpului; scurtimea caracteristica a bratelor si opozabilitatea complecta a degetului mare, barbia iesita in afara, dentitia uniforma si ordonata, si cel mai mult, dezvoltarea enorma a creierului si conformatia caracteristica a craniului si a fetei. Numai omul are abilitatea de a folosi vorbirea articulata, si probabil, din cauza folosirii ei, si-a dezvoltat puternic capacitatea de a gindi abstract. (Din articolul despre “om” din Websters New International Dictionary of English Language, Springfield, Mass. Merriam Co., 1917, p.1307)

Nu s-a gasit nici macar o singura dovada ca omul ar fi existat vreodata pe pamint intr-o stare total diferita de cea de astazi. Cu alte cuvinte, omul a fost dintotdeauna om. Omul a purtat intotdeauna imaginea divinitatii. Fireste, in miile de exemplare umane au existat si continua sa existe anormalitati deformatoare.

Din pacate, evolutionistii s-au repezit sa le colectioneze si sa pretinda ca au gasit forme umane de dezvoltare intermediara. Ar fi fost suficient sa se uite bine in jur sau sa mearga la o colectie de oase pentru a vedea ca “exemplarele” preistorice continua sa coexiste cu omul de astazi. Byron C. Nelson, doctor in filosofie, a insemnat in cartea sa, Inainte de Avraam – Omul preistoric in lumina Bibliei, doua din convingerile lui de baza:

“Cea dintii este ca omenirea este foarte batrina – cit de batrina, autorul nu stie si nici nu incearca sa dovedeasca. A doua este ca omul a fost dintotdeauna om. El nu a aparut ca un produs al evolutiei, ci o creatie, exact asa cum spune si Biblia in cartea Genezei. Autorul acestor rinduri crede in adevarul ei luat litera cu litera.” (Byron C. Nelson, Before Abraham, Prehistoric Man in Biblical Light, Minneapolis, Minn. Augsburg Publishing House, 1948, p.96)

Daniel Brânzei, Introducere în Teologie (www.teologhisire.wordpress.com)

Ajutorul lui Dumnezeu

“Încredinteaza-ti soarta în mâna Domnului si El te va sprijini” – Psalm 55:22. 
 
Atât traducerea engleza, cât si cea spaniola, reda versetul acesta prin cuvintele: “Arunca-ti sarcina asupra Domnului si El te va sprijini”. Intr-un mod asemanator îl citeaza si apostolul Petru, când spune: “Si aruncati asupra Lui toate îngrijorarile voastre, caci El Însusi îngrijeste de voi” - 1Petru 5:7.
 
O promisiune pretioasa pentru orice crestin angajat în lupta vietii si a credintei! Un verset din Scriptura cu ale carui gânduri merita sa-ti alimentezi, înca de dimineata, mintea si sufletul, înaintea  provocarilor care te asteapta de-a lungul zilei
 
Sa observam ca promisiunea nu este ca Domnul va îndeparta povoara pe care i-o încredintam, nici ca El o va purta în locul nostru. Promisiunea este ca El ne va sprijini asa încât noi s-o putem purta. Domnul nu ne elibereaza de responsabilitati, ci ne întareste sa le putem îndeplini. El nu ne fereste de conflicte, ci ne va face în stare sa le biruim.  El nu va îndeparta încercarea de la noi, însa ne va ajuta Sa fim rabdatori si victoriosi, când trecem prin ea. El nu va micsora duritatea si severitatea circumstantelor vietii noastre, îndepartând elementele ei dificile, spinii si maracinii, facându-ne astfel viata usoara, ci va pune har dumnezeiesc  în inimile noastre, asa încât sa ne putem bucura în toate circumstantele grele si adverse.
 
“Harul Meu îti este de ajuns, caci puterea Mea în slabiciune este facuta desavârsita” - 2 Corinteni 12:9. 
 
“Pot totul în Hristos, care ma întareste” - Filipeni 4:13.
 
Amin!

Din suferinta în slava


“Acestia vin din necazul cel mare” – Apocalipsa 7:14 
 
Cele mai frumoase exemple de vietuire crestina în aceasta lume au rezultat în urma suferintei. Asa cum minunatii trandafiri cresc pe tulpini spinoase, la fel cele mai atragatoare modele de generozitate, noblete si sfintenie se dezvolta pe tulpina cu spini a suferintei. 
 
Când privim împreuna cu apostolul Ioan scena din cealalta parte a realitatii spirituale, vedem ca acei care poarta hainele cele mai albe în cer si cânta cel mai puternic cântec al biruintei sunt cei care vin din necazul cel mare. Locurile mai înalte de onoare ale cerului sunt ocupate de cei care provin:
- din casele pamântesti cu camere si paturi ale rabdarii, credintei si sperantei în suferinta, nu din cele pline de belsug,  de festivitate si bucurie fara întristare
- din vaile luptei, unde batalia este grea si istovitoare, însa este dusa în fiecare zi cu sârguinta în ajutorul si puterea lui Dumnezeu
- din scenele plânsului si ale lacrimilor pe obrajii palizi ai celor cu inimile frânte, care-si pun încrederea în promisiunile Lui pline de mângâiere.
 “Caci întristarile noastre usoare de o clipa lucreaza pentru noi tot mai mult o greutate vesnica de slava” – 2 Corintei 4:17

Îmi esti frumosul vietii


In clipe-înnourate si-n ceas de încercare.
Mi-aduci seninul pacii si dulce mângâiere.
Precum racoarea serii în zilele de vara.
Alini a mea durere, ce-n suflet ma împresoara.
 
Imi esti frumosul vietii, cand lumea e urâta.
Si valuri furioase pe mare se agita.
Ca adierea calda si razele de soare.
Iti e privirea blânda, cu farmec si-încântare.

Prezenta ta placuta mi-aduce bucurie.
Imi da nespusa pace si-n suflet armonie.
Imi esti speranta vietii traita în iubire.
In lumea cotropita de rau si neîmplinire.

18.12.2011

Înfloresc migdalii iara!



13.01.2013

Au început migadalii sa-înfloreasca iara.
Sub mângâierea soarelui de primavara.
Din nou se umplu ramurile lor de viata.
Si de miresma florilor din abundenta.
Se învesmânta iar în strai de sarbatoare.
Cu fina eleganta-n forma si culoare.
Ca sa participe asa cum se cuvine.
La celebrarea primaverii care vine.
Admir cu drag podoaba lor de frumusete.
Ma simt patruns de optimism si tinerete.
Si recunosc în ei divina Providenta.
Miracol transcendent adus în imanenta.
Migdalii, vestitori ai vremii de-înnoire.
Imi amintesc mereu, ca dincolo de fire.
Eterna primavara va înflori frumos.
Cu flori de nemurire în veacul glorios.
Astept cu dor minunea ce Domnul a promis.
Cand lumea efemera va fi un paradis.
Prin dezbracarea firii de haina muritoare.
Si celebrarea vietii, celei nepieritoare. 
Speranta învierii ce trece de mormânt.
Sa-mi dea încurajare, iubire si avânt.
Sa merg prin iarna lumii, prin gerul de afara.
Cu inima-încalzita spre-eterna primavara.

Nostalgie de seara.

E seara!
In suflet si-afara.
Lumina dispare.
Cu soarele-n zare.
Si noaptea se lasa.
Victorioasa.
Si-aduce cu sine.
Pe drumuri straine.
Pericole multe.
Si necunoscute.

Of! Singuratate,
Tovaras de noapte.
Pustie-n privire.
Cu nefericire.
Nu vreau a te tzine.
Aproape de mine.
Nu-mi place-insotirea ta muta.
Cu tine mi-e viata urâta.

Mai bine sa fiu calator.
Cu inima plina de dor.
Mai bine, iubirea sa-mi zboare.
Cu dorul, departe în zare.
Tovarasa-mi fie-asteptarea.
Cu gandul de drag si rabdarea.
Sa treaca a noptii tarie.
Si-n suflet a mea pribegie.
Distanta ce-o am pan' la tine.
Iubito, sa piara, sa fii langa mine.
 
 03.06.2012 – în calatorie

Frumusetea de caracter


Adesea-îti spun ca esti frumoasa.

Si esti! Ce-ti zic e-adevarat.

Ai chip dragut si minunat.

Dar, esti cu mult mai pretioasa.

Ca esti femeie credincioasa.

Decât aspectul tau stilat.

 

Nu ochii tai de caprioara.

Ce ma privesc si ma-înfior.

Cu-al lor zâmbet fermecator.

M-au castigat întaia oara.

Sa te privesc ca pe-o fecioara.

Ci zborul tau spre cer cu dor.

 

Frumosul fizic da placere.

 La ochi, prin chip atragator.

 E de dorit, dar trecator.

A caracterului valoare.

E frumusetea ce nu piere.

Chiar daca toate trec usor.

 
Cand peste ani spre batrânete.

Cu cearcane împodobiti.

Vor fi si ochii tai placuti.

Te voi vedea ca-n tinerete.

Cu suflet plin de frumusete.

Si-n zâmbet ochii tai draguti.

08.06.2012